HOYA

Hoya

Wszystko zaczęło się w małym miasteczku zwanym Hoya City (obecnie Nishitokyo) w roku 1941. Dwóch braci, Shoichi oraz Shigeru Yamanaka, powzięło ambitny plan produkowania szkła optycznego. 1 listopada 1941 roku założyli firmę Toyo Optical Glass Manufacturing, później nazwaną Hoya Corporation.

Szkło optyczne wymaga wysoce zaawansowanej technologii produkcji w porównaniu z innymi rodzajami szkła, a w tamtych czasach była to najbardziej rozwinięta technologicznie gałąź przemysłu w Japonii. Dlatego, tuż po założeniu, firma Hoya musiała się wiele nauczyć i doświadczyć, zanim faktycznie zaczęła produkować szkło optyczne. Historia firmy Hoya to historia firmy o skromnych początkach, zaczynającej jako małe przedsięwzięcie produkcyjne, która wykorzystała swoje możliwości technologiczne i doskonałe zasoby menadżerskie, aby 70 lat później stać się światowym graczem.

Mimo że Hoya to coś więcej niż suma oferowanych produktów, wszystkie one charakteryzują się tą samą, rozpoznawalną jakością. Gwarantuje ją restrykcyjny system kontroli, sprawdzający soczewki na każdym etapie produkcji, zarówno pod kątem stanu powierzchni soczewek, jak i parametrów optycznych.

Opracowane przez firmę Hoya konstrukcje jednoogniskowe i progresywne, odzwierciedlają najnowsze osiągnięcia w nauce i technologii:

  • Przykładowo Nulux EP, to pierwsza konstrukcja jednoogniskowa uwzględniająca

obliczenia rotacji gałki ocznej, wyprodukowana z zastosowaniem technologii FreeForm. W efekcie uzyskano możliwość idealnego widzenia we wszystkich kierunkach.

  • W segmencie soczewek progresywnych, znakomitym przykładem tego, jak można podnieść personalizację soczewek progresywnych do wyższego poziomu, są soczewki Hoyalux iD MyStyle, reprezentujące najwyższy stopień personalizacji.

Obok nowatorstwa produktów, Hoya dba o ich bogaty wybór, możliwy dzięki szerokiej gamie materiałów, konstrukcji i kombinacji uszlachetnień, takich jak: powłoki antyrefleksyjne, soczewki fotochromowe oraz soczewki barwione i polaryzacyjne.

Wszystkie produkty łączy wspólny priorytet, aby uczynić życie swoich użytkowników bardziej komfortowym.